Vergroot je online zichtbaarheid als opleider

23-04-2020

Online-presence

Momenteel worden er door het coronavirus geen Code95 theorie- of praktijklessen gegeven.
Om als ondernemer klaar te zijn voor de periode dat er weer meer mag is een heldere en krachtige online strategie van cruciaal belang. Zo vergroot je de online zichtbaarheid van je bedrijf en bereik je direct je doelgroep.

3 cruciale tips om een krachtige online strategie neer te zetten:
 
1. Formuleer een duidelijke online strategie en focus

Als eerste zul je helder moeten krijgen wat je online visie wordt en van welke online kanalen je gebruik wilt maken. Denk dus goed na op welk platform de doelgroep zicht bevind.
Zo kan het interessanter zijn om voor transportbedrijven een professionele LinkedIn bedrijfspagina (focus op informatie) te maken en voor de eigen rijders juist een Facebook bedrijfspagina met vooral afbeeldingen en een meer informele aanpak (focus op afbeeldingen en korte informatie). Richt je dus steeds op specifieke deel doelgroepen en pas je communicatie daarop aan.

2. Stel enkele haalbare en concrete doelen op

Als je de online strategie uitgewerkt hebt, kun je je focussen op concrete en haalbare (SMART) doelen. Je zult eerst goed naar het DNA van je organisatie moeten kijken en middels een Sterktes / Zwaktes, Kansen / Bedreigingen (SWOT) analyse inzicht krijgen in reële en haalbare kansen (intern en extern). Als je dan vervolgens de online strategie over de SWOT analyse legt zie je waar je het best op kunt focussen.

Let dus goed op dat als je een strategie hebt om te excelleren in klanttevredenheid en je een Webcare / online helpdesk implementeert je backend (bijv. kennis en bereidheid medewerkers) hier ook op moet zijn ingericht.

3. Voeg waarde toe

Als je de strategie hebt uitgezet en hier concrete doelen aan hebt gekoppeld heb je de basis gelegd voor een verdere uitwerking van je online zichtbaarheid.

De derde en zeker niet onbelangrijke stap is het toevoegen van waarde. Zorg bij nieuwsberichten die je plaatst voor nieuwswaarde, aansluiting bij de doelgroep en onderscheidendheid. Hiermee zorg je ervoor dat communicatie uitingen worden gelezen en er interactie (bijv. aanschaf cursus, delen of liken bericht) plaats vindt. Dit wordt ook wel call to action genoemd.
 

Wellicht kun je als opleider al volop aan de slag met bovengenoemde tips!

Mocht je op een eenvoudige en laagdrempelige manier gevonden willen worden op ons online platform voor Code95 opleidingen, ga dan naar: info voor opleiders voor meer informatie.

Bekijk alle nieuwsberichten

Plaats op uw profiel: LinkedIn